Privacybeleid van Albert Heijn
Hier lees je welke gegevens we van jou hebben en wat we daarmee doen. Als klant van Albert Heijn moet je er op kunnen vertrouwen
dat we je gegevens goed behandelen. En dat kan natuurlijk alleen als je weet wat we met die gegevens doen. In dit overzicht zie je snel wanneer
je welke persoonsgegevens met ons deelt, wat wij daarmee doen en waar je meer informatie kan vinden over ons privacybeleid.
De informatie die we hebben verschilt per type klant. Je kan namelijk op verschillende manieren klant bij ons zijn:
1. Je doet boodschappen in de Albert Heijn winkels
2. Je hebt een profiel op ah.nl, of maakt gebruik van de website en Albert Heijn app
3. Je hebt een Persoonlijke Bonuskaart
1. Je doet boodschappen in de Albert Heijn winkels
Scan je een Bonuskaart, dan registreren we de aankopen behorende bij deze Bonuskaart. Zo kunnen we zorgen voor een goed assortiment en een juiste voorraad in de winkel, en jou de landelijke Bonusaanbiedingen geven. We gebruiken deze gegevens niet voor persoonlijke aanbiedingen, inspiratie of diensten, dat kunnen wij alleen als jij je Bonuskaart persoonlijk hebt gemaakt.
2. Je hebt een profiel op ah.nl of maakt gebruik van de website en Albert Heijn app:
Heb je een profiel op ah.nl of in de Albert Heijn app? Of geef je op ah.nl toestemming voor cookies? Dan houden we bij welke producten je online koopt en welke pagina´s je bezoekt. We kunnen onze website, apps en advertenties namelijk personaliseren op basis van je eerdere aankopen en bezoeken. Zo zie je producten die waarschijnlijk relevant voor jou zijn eerder op de pagina.
3. Je hebt een persoonlijke Bonuskaart
Je persoonlijke Bonuskaart gebruiken we om informatie te verzamelen over de boodschappen die je doet. De informatie die je invult op je ah.nl profiel koppelen we aan jouw online surf-, zoek-, en koopgedrag. Dit gebruiken we weer om je persoonlijke Bonusaanbiedingen te doen. Zo krijg je dus extra Bonusvoordeel op de producten waarvan wij denken dat ze voor jou aantrekkelijk zijn.